Besök hos veterinären...

I helgen när vi var i skogen så skadade jag min klo så igår när det var vardag igen var jag tvungen att uppsöka "vårdcentralen". Jag hatar ju när någon rör mina tassar så jag drog igång stora föreställningen och klättrade upp i mattes famn. Precis som jag brukar göra när jag ska klippa klorna.
 Raskt drog den för all del trevliga veterinären fram en spruta som hon gav mig. Av den (och en till) blev jag så trött så jag slumrade till. Matte säger att någon gång ska hon berätta för mig allt jag var med om när jag sov men det kan jag i alla fall säga att det känns väldigt konstigt i munnen och så hörs det inte längre när jag går...! Den skadade klon är borta och istället har jag ett rött förband, väldigt lämpligt såhär i juletider. När jag går ut får jag tejpa fast en bajspåse runt bandaget för att hålla det torrt.
Matte har lovat att jag ska få använda de fina med dödskallar då.
Veterinären tyckte inte att mina klor verkade vara i nåt vidare skick så nu ska jag börja äta fiskleverolja. Det innebär att jag kommer att lukta fisk men det får väl min välmenande matte stå ut med.
För övrigt så sa vererinären att det där tandpulvret inte var nåt att ha, det kunde t  o m vara tvärtom för det bidrog till att kalciumet binds i kroppen, inte på tänderna (=tandsten) och det var inte bra. Så nu slipper jag det, matte ska börja borsta mina tänder istället.
Lycka till säger jag!

Kommentarer
Postat av: Lejonbrudarna

Stackars lilloppan.

Vi gillar inte heller det där med en massa "tafsande" på våra klor. Människor har så mycket konstigt för sig.

Men du...vi älskar fisk...så gissa vem som får en massa extrapussar till helgen där bak i bilen.

Det hade varit roligt att se dig igårkväll. Man brukar bli en sån kul typ efter dom där sprutorna man får.



Vi ses i helgen/Brudarna

2008-11-25 @ 21:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0