Snyggfoppa....

image9

Nu så är det dags för utställning igen och då ska jag se ut så här! Det innebär att matte börjar prata om att ringa till Mona och så får vi en tid hos henne. Mona är en i andra sammanhang mycket trevlig person men hon har en dålig vana: hon vill gärna hugga tag i små, söta hundar (sådana som jag alltså) och släpa ner dem i sin källare och KAMMA och BORSTA och KLIPPA. För att inte tala om det här med badning! I alla fall var jag till Mona igår och nu är jag redo för morgondagens utställning.
Kurs har vi varit på också. I söndags! Det gick ganska bra bara jag fick skälla lite på de andra hundarna och styra upp det hela. Fast dom var ganska stora när man kom på nära håll och skulle hälsa så då fick jag dämpa tonen lite. Efter det att vi hälsat fick vi gå på skogspromenad. En lite märklig sådan eftersom vi rätt vad det var skulle stanna och sätta oss eller ännu värre lägga oss. Det var ju blött ute! Matte tjatade hela tiden: Foppa, Foppa! Precis som om jag skulle ha tid med henne när det fanns nya bekantskaper som var mycket roligare. Namnträning kallas det. Det är klart att jag vet vad jag heter men ibland VILL MAN INTE lyssna.
Veckan har varit rätt tråkig, Polarna i lejonkulan på Hammarvägen är indisponerade och matte har jobbat. Och så Mona på det!
Fler utställningsbilder, Klicka på dem så blir de större!
     

Kommentarer
Postat av: Anonym

ÅÅHHH SÖTIS

2007-08-24 @ 17:28:21
Postat av: Tant Gullan

Ja du sötloppan, nog är du snygg alltid. Sopa banan med dom andra dogsen i morgon. Jag håller tummarna och Chezzie och Fela tassarna. Chezzie skulle nog vilja träffa dig just nu. Hon är het efter grabbar!!!

2007-08-24 @ 21:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0