En liten inledning...

Jag är som sagt en dvärgschnauzer som bor med min familj i ett ganska lagom stort hus i en ganska lagom stor stad. I min flock ingår två katter som egentligen är ganska roliga. Särskilt när de springer.
Det roligaste jag vet är när jag får gå på skogspromenad. Då är oftast mattes kompis Gullan och min kompis Chezzie med. Chezzie är en jättestor rhodesian ridgeback men hon är oftast ganska snäll med mig så det funkar bra. Åtminstone nu när hon har vuxit på sig lite...När hon var yngre så jabbade hon med sin stora framtassar så jag fann det bäst att gömma mig bakom matte!
Nu på sommaren är det skönt att vara hund. Matte är ledig och jag slipper vara ensam så mycket som jag blir på vintrarna när matte jobbar och resten av familjen är i skolan. Då är det bra att ha sällskap av kattfröknarna!
Jag kanske ska berätta varför jag fick mitt namn också: Min husse var en stor Färjestadfan och det förstod inte min matte som alltid hållit på Modo. Eftersom det var matte som ville ha mig och matte är till hälften från Foppaland blev Foppa mitt namn (fast egentligen heter jag Tottenham Hotspur). Matte såg fram emot att få höra husse ropa "duktigt Foppa" och "kom hit Foppa". Nu finns inte min husse mer så lite av det roliga försvann. Fast Foppa är ett bra namn ändå!

image2

Detta är min kompis Chezzie. Hon gillar att klättra i träd  :-)

Kommentarer
Postat av: Anton

Haha chezzie ska du verkligen klättra upp där? :)

2007-08-13 @ 19:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0