Kallt på det nya året...

Redan andra dagen av det nya året bestämde sig vädergudarna för att visa att det fortfarande är vinter. På eftermiddagen började snön dala i stora, fluffiga flingor och den tredje dagen vaknade vi till en vit, liksom nytvättad värld. Sedan slog kylan till! Imorse travade jag och matte morgonrundan i -22. Själv fryser jag inte så mycket - har ju gott om päls - men matte ser mer frusen ut än vanligt när hon otåligt väntar in att jag ska vara klar med mitt snöbadande.
Några långa promenader blir det alltså inte. hoppas på mildare väder de här sista dagarna av jullovet.
"Finfrämmande" har vi i alla fall haft. Herr och fru Su och deras son Us från 08-området kom åkandes dagen före nyårsafton och stannade (alldeles för kort tid) till dag 2 av det nya året.Trevliga bekantskaper som gärna kunde få komma lite oftare!
Nyårsafton var lugn här på vår gata. De tvåbenta åt och drack och jag med min känsliga mage tittade på. Lite extra välling var vad jag hade att se fram emot.
Inte så mycket smällare och raketer här men tant G:s granne hade visst orsakat ett vesuviusliknande utbrott från den i vanliga fall timida och vänliga tant G. Grannen hade visat det dåliga omdömet att skjuta raketer rakt in i tant G:s trädgård. Sådant ofog kan man ju inte tolerera och det hade grannen fått veta i klartext! Bra rutet tant G!
Nu ska jag gå på promenad med min lilla lillmatte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0