Ensam är stark...

I helgen har jag blivit kastad till lejonen. Matte svek mig! Hon var jätteförkyld och den alltid vänliga tant G erbjöd sig att hämta mig för att jag skulle få gå långpromenad med tre lejon och deras mattar.
Lite tveksam var jag allt. Lilla hjärtat pickade ordentligt när den blå bilen lämnade Hyggesvägen med matte kvar på trottoaren. Fast det gick ganska bra när vi väl kom fram. Jag var bara tvungen att ta en liten sväng tillbaka till bilen. Tant G anade att jag skulle trilskas så jag fick gå kopplad.
Igår kom hon också och då hämtade hon mig vid dörren. Hon fick bära mig för jag tänkte minsann inte utsätta mig för allt elände en dag till. Men, som alltid fick jag ge mig. Dom där tanterna med blå bil är ganska bestämda!
Framåt kvällningen kom det en massa bilder som tant G tagit. Matte döpte mappen till "En modig liten man". Se själva:



Det gäller att passa på när de är upptagna av något




Här ståtar jag i ensamt majestät. Ensam är ju stark...




Tripp, trapp, trull(s)
mattes lilla hjärtegull -
på behörigt avstånd men ändå med









Kommentarer
Postat av: Hundviksnisse

Fina bilder som tant G har tagit på dig och dina polare. Var snäll mot matte så kanske hon kryar på sig fortare. Foppa du är en modig jycke, men det vet vi sedan tidigare. Bättre en hund som skäller i skogen än tio som skäller i hundgård. Frihet är också hundliv.

2008-09-09 @ 18:48:01
Postat av: FoppaLoppa

Jag är ALLTID snäll med min matte!

2008-09-10 @ 08:58:23
Postat av: Tant G

Ja, ja, det beror på hur man definierar snäll. Jag har då varit med om mindre snälla dagar från din sida. Men i helgen var du snäll mot mig i allafall.

2008-09-10 @ 20:13:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0