Intressant...

Det har varit mycket skriverier i lokalpressen om att björnar har synts på flera ställen omkring staden där vi bor. Även på de ställen där jag och lejoninnorna brukar ta våra skogspromenader! På några ställen har vi t o m sett illa tilltygade myrstackar som skulle kunna vara björnens verk. (Fast den ena hade Fjällans bror gått loss på!)

I alla fall skulle vi iväg till vårt kära Gräfs. Då utspelade sig följande dialog mellan Tant G och Herr M:

Tant G: Jag vet inte om jag vill åka till Gräfs!
Herr M: Varför inte det?
Tant G: Ja men det kanske finns björn där!
Herr M: Du har ju Foppa med dig!

Ja, herr M, ironi eller inte, tack för de snälla orden, vi kom ju iväg! Och det är klart, reser jag raggen och sträcker på mig lite så...

Kommentarer
Postat av: Tant G

2008-06-09 @ 16:46:52
Postat av: Tant G

Det gick lite för fort i förra kommentaren, jag han inte skriva något. Så kan det gå när man slinter på tangenterna.

Herr M får vara hur ironisk han vill, jag vet ju att du är den modigaste av dom modigaste. Du är ju i skogen med mina lejonbrudar var och varannan dag. Då måste man vara modig (och vara snabb att huka sig).

Puss/Gullan

2008-06-09 @ 16:50:33
Postat av: FoppaLoppa

För att inte tala om hur modigt jag försvarar de där brudarna när det kommer andra farliga saker i skogen än björnar! Vet Herr M det?

2008-06-09 @ 19:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0