Det FINNS värre saker än hästbajs och pärlsocker...

Idag var vi till skogen...
Innan vi åkte hade matte plågat mig på trimbordet i flera timmar och plockat bort nästan all päls på en liten fläck. (Jag ser inte klok ut) Det var skönt att få en liten paus och komma ut och röra på sig.

 

Med lite god vilja ser man både hur plågad jag ser ut och "fläcken" matte ryckt och haft sig med i flera timmar.

   

Kattfröken Isis sitter alldeles frivilligt på trimbordet. Hon tycker om att bli borstad hon!

I skogen hade vi det mysigt, det är väldigt fint där vi brukar gå:

 


Och till sist; det bästa av allt:



Jag hittade nåt att rulla mig i som alla gånger slår både hästbajs och hundbajs: människobajs!
(Där satt den, Nisse! Hoppas att du aldrig bajsar i skogen! Åtminstone inte utan att plocka upp efter dig)
Matte och tant G var fullständigt hysteriska, (värre än vanligt, det är fasligt vad de haussar upp sig över bajs i olika former) och det diskuterades både hemtransport i takbox och långpromenad hem. Till slut löste de problemet så här:

 

Så var dagens saga slut: snipp snapp snut!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0