Utmanad....


Annapanna är i farten igen! Nu har det kommit en utmaning:

Regler:

1. Publicera reglerna på din blogg.

2. Svara på de sex 8-sakerna

3. Meddela de utmanade på deras bloggar



8 favoritprogram;

Mannen som talar med hundar
Hundkoll
Scobidoo
Den långa flykten
De 101 dalmatinerna
Animal planets program om de som rycker ut och räddar misskötta hundar
Djursjukhuset
Framförallt Alvedons senaste reklamvideo (som jag tycker att brudarna skulle ta sig en extra titt på, gärna med en liten filmanalys efteråt)






8 saker jag gjorde igår;


vinterpromenad i Gräfs med brudarna
åt tjurmuskel
promenerade till Pressbyrån med matte
jagade den kattfröken
skällde på en stor, svart Grand danois
tiggde pizza
jagade den andra kattfröken
skällde (lite) på Nicke


8 saker jag ser fram emot;

att få träffa fröken M igen
mattes jullov
många, långa vinterprommisar med eller utan brudar
visa matte att i år når jag minsann upp till skinkan
julbadet - inte
möten med gråhunden Sally i arla morgonstund
mycket kli på magen
flera "tappade" saker under matbordet


8 favorit restauranger;

Det finns ju inte så många att välja på för oss fyrbenta men de två ställen jag och lejonbrudarna var på i somras var ju helt OK så det får bli:
Björkbackacafeet
Badhusparkens fik
(Tasseborg kan också vara ett hett tips, har man tur kan man hinna få sig en smakbit av de där godsakerna långt ner innan matte kommer ihåg att man är med.)


8 saker på min önskelista;

bättre julmat än förra året
långa promenader med brudarna
tant G:s recept på levergodis
smällarfritt
mera snö
trimbordsfri januari
ett knippe tjurmuskler
MYCKET hundgodis


8 st jag utmanar;

Iza
Melker och Clara

Bella
Chili

Ja, det där blev ju bara 4 bloggar men jag läser inga fler....

Och nu Annapanna, kan du väl ge matte tid att baka julkakor och ta promenader? Snälla!

Kommentarer
Postat av: Tant G

Här kommer ett recept på gott hundgodis.



400 g lever

1/2 dl olja

1/2 dl vatten/buljong

3 dl havregryn

1 1/2 dl vetegroddar

2 ägg



Kör buljong, olja och lever i matberedare. Tillsätt resten. Bred ut på bakplåtspapper i långpanna

Grädda 40 min i 200-225 graders ugn

Bryt/skär i små bitar och torka i ugn



Mums för hund och nu matte behöver du inte tappa bort receptet.

2008-12-14 @ 18:38:06
Postat av: Annapanna

Det där godiset låter verkligen smaskigt... Kul att du antog utmaningen Foppa!

2008-12-19 @ 12:00:29
URL: http://annapanna51.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0