Sovmorgnar...

Lite om mina morgnar:
När matte yrvaket slänger ut armen för att stänga av väckarklockan (05.45) lyfter jag lite lojt på ena ögonlocket men rör mig inte ur fläcken. Låt henne hållas, dricka kaffe, äta frukost och läsa tidningen. När hon sedan försvinner in i badrummet för morgontoaletten kan jag börja morna mig och sträcka ordentligt på mig. Sedan står jag utanför badrumsdörren och väntar som den snälla och väluppfostrade hund jag är.
Efter min morgonpromenad vankas min frukost. Mums! Sedan stressar matte runt och väcker lillmattar och lillhusse och jag följer henne i hälarna för att hon ska förstå att jag har koll på henne.
När klockan är 07.15 ska matte skynda sig till bussen. Då sitter jag vid dörren och ser så ledsen ut jag kan, allt för att ge matte så dåligt samvete att hon stannar hemma. Än har jag inte lyckats!
Sedan skyndar jag mig till kökssoffan så att jag kan titta längtansfullt efter den matte eller husse som är på väg.
SEN kryper jag till kojs igen, gärna i soffan eller fåtöljen. En morgon häromveckan hade jag räknat fel, det var en matte kvar! Tagen på bar gärning:

image94image95

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0