Bläk och kräk....

Choklad är gott. Så gott att jag satte i mig en hel strut med Årechoklad som min lilla lillmatte skulle ge bort i julklapp. Dock inte till mig!
Matte blev hysterisk när hon hörde det och kommenderade raskt stora lillmatte att ringa djursjukhuset . Där ville de "titta" på mig. Stora lillmatte knatade iväg med mig och matte satte sig på bussen för att ansluta på djursjukhuset. (Någon måste ju betala.) Efter grundlig undersökning fick jag en spruta som gjorde att jag kräktes och dessutom kom det andra vägen. Riktigt skämmigt.
Så när matte väl dök upp så var jag ynklig och skamsen men orkade i alla fall ge henne en liten vift med svansen. Så ynklig var jag att matte ringde efter Gullan så jag skulle slippa gå hela vägen hem. Och Gullan kom förstås! PussGullan! Som inte fick någon puss eftersom jag inte kände mig så fräsch. Ni vet, spyor i skägget...Men snart Gullan!
Väl hemma trodde jag att jag skulle få middag som brukligt är vid den tiden på dagen. Men icke! Istället kom matte med en spruta med något svart, äckligt som hon klämde in i mungipan samtidigt som hon höll igen munnen så jag bara var tvungen att svälja eländet.
Bara för det så fick hon gå ut mitt i natten så jag kunde göra mig av med det svarta, äckliga!
Inte fick jag någon frukost imorse heller. Det var då jag på allvar började tvivla på mattes godhet.
Ja, som tur är verkar det hela ha gått bra, det kunde lika gärna ha gått väldigt illa.
Och som sagt, choklad är gott! Åtminstone första gången det passerar munnen....;-)

Kommentarer
Postat av: Pingis anton

nämen foppa inte ska man gå in på sofias rum ;') vem vet vad man kan hitta
kanske lite mera choklad som du tänker äta? jag rekommenderar starkt att du inte ska testa igen

Din pingis anton

2007-12-13 @ 18:57:31
Postat av: Mau

Stackarn..

En gång åt Riesenhunden Bella upp en hel chockladask men hon klarade sig bättre undan än dig ;-)
Fast hon hade en stålmage, helt och hållet, åt raketer (som man varnar hundägare att hundar inte få äta) asbesthandske, delar av det for ner en gång. Matte lärde sig tillslut om Bella åt något konstigt, var det bäst att ge henne en varm tallrik mjölk, det brukade göra susen på en hundmage :)

2007-12-14 @ 22:53:38
Postat av: Chezzie och Fela Kuti

Välkommen in i vår klubb. Jag som storasyrra har nog varit iväg till doktorn och fått kräkspruta sisådär fyra, fem gånger. Lillsyrran är mer försiktig så hon har varit dit bara en gång. Men nåt svart äckel har vi aldrig blivit itvingad. Blä! Stackars dig. Hoppas du njöt av chokladen.

2007-12-15 @ 09:07:28
Postat av: Pingisanton

Kommentera min kommentar

2007-12-16 @ 12:39:44
Postat av: Hundviksnisse

Huvudet låter sig alltid luras av luktsinnet.

2007-12-19 @ 18:41:40
Postat av: Hundviksnisse

God jul och gott nytt år till Foppa, matte, stora lillmatte, lilla lillmatte och lillhusse.

2007-12-23 @ 10:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0